بهترین روش کنترل استرس

اسانس مایع طبیعی برای کاهس استرس

چکیده مطلب:

بهترین روش کنترل استرس و اضطراب در جوامع امروزی باتوجه به مشغله های فراوان، تنش و اضطراب از آنچه تصور می کنید زودتر به سراغ شما خواهد آمد. اگر شما نیاز به خواب با آرامش و کاهش اضطراب دارید, اسطوخودوس به شما کمک خواهد کرلوندر یا همان سطوخودوس امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. خواص لوندر، برای کاهش استرس ، اضطراب در مقالات بسیاری تایید شده است.سو کندل با مطالعه منابع علمی به اثرات این گیاه پرداخته است تا با اثرات مورد تایید اسانس لوندر آشنا شوید. در ادامه مطلب مشخصات و خواص لوندر را بخوانید.

در این مقاله میخوانید:

کاهش استرس با اسانس لوندر

بهترین روش کنترل استرس:یکی از ساده ترین،دردسترس ترین، سریعترین روش برای کاهش استرس و اضطراب ، استفاده از روش رایحه درمانی با اسانس طبیعی لوندر است. سالهاس که تاثیر لوندر در مشکلات روحی و روانی بصورت علمی ثابت شده است. همچنین تعداد افراد بسیار زیادی بعد از استفادهء اسانس لوندر، نطرات و تجارب مثبت خود را منتشر کرده اند که نشان از فواید بینظیر این اسانس است.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده است مفایسهء کپسول لوندر با لورازپام (داروی ضداضطراب) بررسی شده است. نتیجه نشان داده تأثیر اسطوخودوس به اندازۀ دارو بوده است.در تحقیق دیگر که بر روی ۶۰ بیمار که در واحد مراقبت ویژۀ قلب بیمارستانی  بستری بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند. محققان دریافتند اسانس طبیعی لوندر در کاهش اضطراب آنها موثر بود و کیفیت خوابشان را بالا برده است. 

همچنین، سروتونین که به‌عنوان هورمون شادی هم شناخته می‌شود، نقش مهمی در کاهش استرس و اضطراب دارد. استشمام اسانس طبیعی لوتدر به افزایش سروتونین در بدن کمک می‌کند.

اسانس لوندر چیست؟

اسانس لوندر یا اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین اسانس‌های گیاهی در جهان است که از گل‌های گیاه اسطوخودوس (Lavandula angustifolia) استخراج می‌شود. این اسانس به دلیل خواص بینظیر  آرام‌بخش، ضد افسردگی، ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی و رایحهء قوی و خوشبو شناخته شده است.

ترکیبات لوندر

اسطوخودوس یا لوندر (Lavandula) دارای ترکیبات شیمیایی متنوعی است که به خواص آرامش‌بخش و ضد استرس آن کمک می‌کنند. برخی از ترکیبات اصلی موجود در اسانس اسطوخودوس شامل موارد زیر هستند:

  1. لینالول: این ترکیب الکلی به عنوان یکی از اجزای اصلی اسانس اسطوخودوس شناخته می‌شود و دارای خواص آرامش‌بخش و ضد اضطراب است
  2. لینالیل استات: این استر نیز به عنوان یکی از ترکیبات اصلی اسانس اسطوخودوس شناخته می‌شود و به ایجاد رایحه خوشبو و آرامش‌بخش کمک می‌کند
  3. کامفر: این ترکیب دارای بوی تند و خنک است و به خواص ضد التهابی و ضد درد اسطوخودوس کمک می‌کند
  4. سینئول: این ترکیب نیز در اسانس اسطوخودوس یافت می‌شود و دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است

این ترکیبات به همراه سایر اجزای موجود در اسانس اسطوخودوس، باعث می‌شوند که این گیاه به عنوان یک ماده طبیعی مفید برای آرامش و بهبود سلامت مورد استفاده قرار گیرد.در ادامهء این مطلب، به چندی دیگر  از خواص بی نظیر اسانس لوندر مبپردازیم:

بهبود خواب

در گذشته، اسطوخودوس درمان بی خوابی و سایر اختلالات خواب بود. مردم داخل بالش اسطوخودوس می گذاشتند تا شب ها بهتر بخوابند.به نقل از medicalnewstoday برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه دارویی می‌تواند سطح ملاتونین بدن را بهبود بخشد و باعث شود که خواب شبانه بهتری داشته باشید.در تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است،نشان میدهد رایحه درمانی با لوندر باعث شد افراد بعد از بیدار شدن بیشتر احساس شادابی و سرزندگی داشته باشند. 

کاهش استرس با استفاده از اسانس لوندر+روش مصرف

  • اسانس مایع: یکی از ساده ترین روش برای بهره مندی از ابن خواص بینظیر لوندر، استفاده از اسانس مایع،غلیظ و قوی و البته طبیعی لوندر است.سوکندل سالها در تولید اسانس طبیعی لوتدر از گیاه و بوتهء بنفش رنگ لوندر پیشناز بوده است.کافی است چند قظره از اسانس مایع لوندر سوکندل را روی صفحهء یک اسانسوز بچکانید. بک شمع وارمر بدون رایحه روشن کرده و داخل اسانسوز فرار دهید.با گرم شدن صفحهء اسانسوز ، ترکیبات معطر لوندر شروع تبخیر مبکنند و رایحه خوش بعد از دقایفی کل فضا را پخش میکند. کافی است که بنشینید و این رایحه خوش را استشمام کنید و متوجه تاثیر مثبت اسانس اسطوخودوس در همان لحظات ابتدایی خواهید شد. در مفاله “اسانس مایع چیست و چه کاربرد هایی دارد ” به طور کامل به این مطلب پرداخت شده است.
  • اسانس جامد: یکی دیگر از روشهای استفاده از خواص لوندر، استفاده از اسانس جامد لوندر است. اسانس جامد برای کسانیکه میگرن؛ آلرژی دارند و یا طرفدار رایحه های ملایم هستند،توضیه میشوند. اساتسهای جامد، پخش بو ملایمتری نسبت به اسانسهای مایع دارند. روش استفاده از اسانس جامد نیز مشابه اسانس مایع است.
  • شمع: از دیگر روش ساده برای استقاده از خواص اسطخودوس بری کاهش استرس، استفاده از شمع با رایحه لوندر است.کافی است در انتهای شب شمع گیاهی با رایحه اسطخودوس روشن کردوه و اجازه دهید موم براثر حرارت شعله آب شود و رایحه در محیط پخش شود.شمع های شیشه ای سوکندل برای اینکار بهترین گزینه هستند چون هم با موم کیاهی سویا ساخته میشوند و هم از اسانس طبیعی لوندر در ساختشان اسنفاده میشوند و هم زمان سوخت بسیار زیادی دارند.
Picture of تیم تولید محتوا سو

تیم تولید محتوا سو

سو همیشه سعی در ارائه بهترین مطالب برای مخاطبین خود دارد

تخفیف های روزانه تا 33% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جعبه های هدیه

بهترین انتخاب برای هدیه دادن

شمع های شیشه ای

شمعی که خانه شما زیبایی میبخشد

صابون ها

صابون های گیاهی و دست ساز   و درمانی