دلیل فوت کردن شمع تولد چیست؟

شمع تولد

چکیده مطلب:

همه در روز تولد خود شمع روی کیک را فوت میکنند.اما تاحالا دلیل این موضوع رو میدانستی؟

در این مقاله میخوانید:

چرا روی کیک تولد شمع میگذارند؟

شمع گذاشتن روی کیک تولد، معنای مهم تر و کاملا عمیق تری نسبت به یک سنت در گذشته دارد. این نماد نور و  زنده بودن و گرمی است که شخص به زندگی دیگران وارد می کند. 

دلیل اینکه روی کیک تولد شمع میگذارند به این برمیگردد به سنت های گذشته هخامنشیان و یونان باستان که در آن زمان مردم در روز تولد خود برای پرستش الهه ماه و خورشید کیک گردی درست میکردند و روی آن شمع هایی قرار میدادند که این شمع ها نماد و سمبلی از نور خورشید و ماه می باشد.بعد از آن آرام آرام این سنت در رم باستان و بعد از آن در میان آلمان ها رایج شد که شمع را در وسط کیک قرار میدادند.

دلایل شمع گذاشتن روی کیک تولد

۱.نشانه سن:برخی بر روی کیک تولد خود شمع عدد سن خود را میگذارند و برخی به اندازه سن تولد خود شمع های کوچک روی شمع میچینند.در مجموع شمع روی کیک یکی از نشانه های افزایش سن است

۲.آرزو کردن: معمولا قبل از فوت کردن شمع توسط شخصی که میزبان تولد است آرزوهایی که میخواهد در سال جدید زندگی خود داشته باشد را در ذهن خود یادآور میشود و همه آنها را تجسم میکند و به صورت نمادین بعد از آنها با شمارش مهمانان از سن تولد شمع کیک تولد را فوت میکند

۳.سنت و رسوم: این رسم سابقه هزاران ساله دارد و به عنوان یکی از پارامترهای مهم مراسم تولد در نظر گرفته میشود و اگر انجام نشود انگار یک چیزی کم بوده

چرا شمع تولد را فوت میکنند

در مراسم تولد پس از روشن کردن شمع های روی کیک شخص میزبان تولد شمع ها را فوت میکند.اما دلیل این کار چیست؟معنی این سنت چیست که یکی از پایه های اصلی تولد ها است؟

سنت فوت کردن شمع تولد هزاران سال است که رایج می باشد.اما دلیل فوت کردن شمع های تولد این است که شخصی که تولد اوست شمع سال تولد خود را که گذارنده را فوت میکند ( به این معنی که آن سال تمام شده) و وارد سن جدید شده و سال جدید زندگی خود را شروع میکند.

به طور مثال فردی ۲۹ سال شمع روی کیک تولد خود را به عدد ۲۹ انتخاب میکند.شمع عدد ۲۹ را فوت میکند و وارد سن ۳۰ سالگی میشود.و سال بعد برای کیک تولد خود عدد ۳۰ را انتخاب میکند و پس از فوت کردن عدد ۳۰ وارد ۳۱ سالگی میشود.

این موضوع کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد.در سنین مختلف برای شمع کیک تولد شمع های متفاوتی انتخاب میکنند.همچنین برخی برای تولد خود تم رنگی خاصی انتخاب میکنند که برای شمع تولد نیز از رنگ خاصی استفاده میکنند.

در سنین کودکی و تولد کودکان برای کیک تولد از شمع های عمودی کوچک به تعدادی زیاد روی کیک تولد استفاده میکنند.در سنین بالاتر از یک شمع عددی که نشانگار سن فرد است استفاده میشود.برخی نیز امروزه به عنوان ترند روز دنیا روی یک کاپ کیک یک شمع عمودی کوچک استفاده میکنند که بسیاز مینیمال است.در کل برای انتخاب شمع کیک تولد انتخاب های متنوعی وجود دارد که هرکسی بسته به سلیقه خود میتواند از آنها استفاده نماید.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که امروزه چون هر تولد تم خاصی اتخاذ میگردد انتخاب شمع ها کاملا به سلیقه میزبان بستگی دارد و دیگر از سنت ها پیروی نمیکند.

همچنین بخوانید : خرید شمع

Picture of تیم تولید محتوا سو

تیم تولید محتوا سو

سو همیشه سعی در ارائه بهترین مطالب برای مخاطبین خود دارد

تخفیف های روزانه تا 33% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جعبه های هدیه

بهترین انتخاب برای هدیه دادن

شمع های شیشه ای

شمعی که خانه شما زیبایی میبخشد

صابون ها

صابون های گیاهی و دست ساز   و درمانی