صورتم جوش میزنه با چه صابونی بشورم؟[۵ نکته طلایی]

صابون برای جوش

چکیده مطلب:

یکی از بهترین راه های درمان جوش صورت استفاده از صابون‌های ضد جوش است.این صابون‌ها از مواد کاملا طبیعی و به صورت دست ساز ساخته شده اند که می‌توانند چربی پوست را کنترل کنند و از رشد باکتری‌های ایجاد کننده جوش جلوگیری کنند. برای انتخاب بهترین صابون ضد جوش، به برند و ویژگی‌های مختلف آن توجه کنید. استفاده منظم از صابون ضد جوش می‌تواند به بهبود مشکلات پوستی شما کمک کند.

در این مقاله میخوانید:

مقدمه

جوش های صورت همیشه یکی از عوامل آزار دهنده برای ما بوده و هست.هیچگاه راه حل قطعی برای اینکه از ایجاد جوش جلوگیری کنیم نداشتیم.اما صابونهای مخصوص و درمانی و گیاهی که باعث میشود پوست به صورت عمقی و عمیق پاک و شسته شود یکی از راه های مطمئن و قطعی و بدون ضرر برای پیشگیری از ایجاد جوش صورت می باشد.

چرا صورتم جوش میزنه؟

دلایل جوش زدن ممکن است متنوع باشد و بستگی به وضعیت پوست، نوع تغذیه، استرس، عوامل خارجی و … داشته باشد.مثلا یکی از مهم ترین عامل جوش صورت میتونه بهم خوردن هورمون های داخلی بدن باشد که یکی از دلایل بهم خوردن هورمون ها که با جوش صورت ارتباط دارند استرس و ناراحتی و شوک است. این موضوع طبیعی است و هر انسانی به وسیله ژن و ساختار فیزیکی و سلولی بدن خود امکان دارد صورتی پر جوش داشته باشد ، استرس خود را مدیریت کنید، مراقبت مناسب از پوست داشته باشید و از رژیم غذایی سالم و تنوع دار بهره ببرید.

عوامل مهم در جوش زدن

عامل جوش درمان
تغییرات هورمونی مراجعه به پزشک
پوست چرب استفاده از صابونهای مخصوص پوست چرب
تغذیه رعایت رژیم غذایی کم چرب و دوری از غذا های فراورده شده
ژنتیک درمانهای پیشگیری کننده
آرایش نشستن صورت با صابونهای مخصوص و نداشتن روتین پوستی

۵ نکته طلایی و مهم که جوش نزنیم

برای جلوگیری از جوش زدن، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  1.  شستشو منظم پوست: شستشو و تمیز نگه داشتن پوست به خصوص در صبح و شب با صابونهای مخصوص ضد جوش برای نوع پوستتان بسیار مهم است.
  2. توجه به غذاهایی که بعد از خوردن جوش میزنید: مثلا عده ای از افراد به خوردن غداهایی با طبع گرد حساسیت داردند و به محض میل کردن بعد از گذشت یک روز جوشهایی را روی صورت مشاهده میکنند.به همین دلیل حتما باید توجه کنید که به چه غذاهایی حساسیت دارید.
  3.  مصرف آب کافی: آب کافی برای حفظ رطوبت پوست، جلوگیری از تجمع چربی و انسداد منافذ پوستی مفید است.
  4. رژیم غذایی سالم: مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی مهم است.
  5.  استفاده از صابونها: هر انسانی باید در طی روز یک یا دوبار صورت خود را از آلاینده ها و کثیفی ها پاک کند.در غیر این صورت به مرور زمان صورتی تیره و دارای لک را خواهد داشت.بهترین راه برای جلوگیری از جوش زدن استفاده از صابونهای دست ساز و طبیعی ضد آکنه هستند. 

چرا صابون ضد جوش استفاده کنیم

شاید بتوان گفت بهترین روش ایمن و بدون ضرر برای جلوگیری از جوش زدن استفاده از صابونهای ضد جوش گیاهی و طبیعی و دست ساز است.طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ در آمریکا روی ۵۰۰ نفر انجام شد متوجه شدند بعد از گذشت بازه زمانی ۳ هفته ۹۵% افرادی که مورد آزمایش قرار گرفتند نتیجه بسیار خوبی از استفاده صابونهای ضد جوش دیده اند.

به همین دلیل صابونهای ضد جوش یکی از قطعی ترین روش های پیشگیری از جوش صورت است.مخصوصا افرادی که مستعد آکنه هستند باید در روتین پوشتی خود از صابون های ضد جوش استفاده کنند.

صابون ضد جوش شیمیایی یا گیاهی؟

به قطع میتوان در مورد این سوال جواب داد که صابون های گیاهی و دست ساز بهترین انتخاب هستند.زیرا صابون های شیمیایی PH پوست را به دلیلیل ترکیبات شیمیایی که دارند کاملا بهم میریزند.تمیز کنندگی عمیقی دارند اما پست از گذشت مدت کوتاهی به دلیل بهم ریختن ریتم PH صورت جوش های چرکی دوباره پدیدار میشوند.

اما صابون های ضد آکنه گیاهی و دست ساز به دلیل استفاده از مواد طبیعی و گیاهی کاملا سازگار با هرنوع پوستی هستند و اتفاقا برای متناسب سازی PH پوست ساخته شده اند.اینجا میتوانید انواع صابون های گیاهی را ببینید

روش استفاده از صابون ضد جوش سو

سو یکی از اولین تولید کنندگان صابون های گیاهی است.این صابون ها به صورتی تولید میشوند که افراد بتوانند به صورت روتین و روزانه و چند مرتبه در صورت از آنها استفاده نمایند.

استفاده از این صابونها بسیار ساده است.مانند هر صابون دیگری که همیشه استفاده میگردیده است.تنها تفاوت این صابونها این است که اصلا نباید با آب گرم صورت شستشه شود.زیرا دوباره PH پوست بهم ریخته خواهد شد.

صابون مخصوص پوست چرب

تمامی صابون های تولید شده معطر بوده.به علاوه زیبایی ظاهری این صابون ها دارای بوی معطر و رایحه های متفاوتی هستند.

زیر صابونی

زیر صابونی های تولید سو از بهترین نوع چوب با حفظ زیبایی ظاهری بهترین گزینه برای صابون ها می باشد.شما با خرید صابون قطعا به یک زیر صابونی نیز احتیاج پیدا میکنید

کلام آخر

صابونهای سو در رایحه های متفاوت و برای انواع پوست تولید شده است.این صابون ها هرکدام با یک گیاه و مواد کاملا طبیعی و به صورت کاملا دست ساز تهیه شده اند.شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه سو کندل در اینستاگرام نیز مراجعه فرمایید.

Picture of تیم تولید محتوا سو

تیم تولید محتوا سو

سو همیشه سعی در ارائه بهترین مطالب برای مخاطبین خود دارد

تخفیف های روزانه تا 33% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جعبه های هدیه

بهترین انتخاب برای هدیه دادن

شمع های شیشه ای

شمعی که خانه شما زیبایی میبخشد

صابون ها

صابون های گیاهی و دست ساز   و درمانی